#томущоцікаво
Головна тема Інженерного тижня 2024, який стартував у нашому ліцеї 29 січня, — самозарадність. Зважаючи на виклики, з якими ми наразі стикаємося, спробували протягом Інженерного тижня охопити декілька напрямів.
Будівельні матеріали для швидких рішень — технології виготовлення меблів з картону, якими дизайнери та архітектори з усього світу користуються з 1960-х років. Учні та учениці протестували декілька рішень і виготовили “Вдома крісло Одома”(11 клас – Олесандр Ващук).
Альтернативні способи збору та очищення води — актуальні практики, як для воєнного, так і мирного життя. Учні та учениці побудували власну модель дощолову у масштабі (8 клас – Людмила Вознюк , 6 клас – Ірина Процан). Виготовили вугільний фільтр для очищення води (10 клас -Людмила Вознюк).
Невидиме чорнило – один з найстаріших способів вести секретні листування. Так учні та учениці ліцею спробували бути таємними листувальниками, за допомогою досліду “Нічого небачу чорнило” діти писали листи ( 8,9,10,11 класи – Ірина Процан).
“Все постійно змінюється”. На уроках хімії учні та учениці приготували неньютонівську рідину, за допомогою якої дослідили, що в залежності від рН середовища розчини можуть змінювати свій колір. (11,10 клас – Ірина Процан).
Пройти лабіринт і не збитись зі шляху стало й справді викликом для команд. Учні та учениці 5 класу із пластику, мотузки та маркера виготовили “рухомий маркер”, яким проходили лабіринт. Було весело й водночас складно ( 5 клас – Ірина Процан).
Від найменших до старших, діти з захопленням виготовляли різноманітні механічні іграшки та забавки з мінімальної кількості матеріалів. Кумедного “Тіп-топа” – з рулону пакувального скотчу, «Робота-спільника» з дерев’яних кубиків, болтів, гвинтів та шайб майстрували хлопці 5 та 6 класів (Петро Жишко). Перегони між власноруч створеними з прищіпок , кришечок від пластиковоих пляшок, машинками “Вжух” подивували швидкістю та вправністю. Механічну іграшку “Клік-клак” з картонних прямокутників, особливим чином протягнутих стрічами, які усі разом створюють ефект оптичної ілюзії, виготовили учні та учениці 5 класу (Лариса Дацюк).
Шестикласники та шестикласниці із паперових стаканчиків, мотузки та скріпки змайстрували «прадідуся» айфонів (Лариса Дацюк). Захопливі вигуки лунали, коли, попри сумніви, механічний телефон виконав своє призначення! “90 км/год”, таку незвичайну траса, яка змінює форму, для кульки з фольги виготовили Тимофій Конзера. та Соломія Литвинюк (Лариса Дацюк). Тривалу конкуренцію YouTube “Зоотроп” сьогодні не складе, але здивувати може – дивувалися учениці 10 класу( Людмила Вознюк).
Дослідним методом перевірили картоплю як гальванічний елемент учні та учениці 8, 10 класів (Олександр Ващук) – діти під’єднали послідовно коло з 35 картоплин і на виході отримали напругу (зміну потенціалів) у 6.4 В. Також під’єднали світлодіод як споживач і побачили його світіння.
“Вогонь з батарейки” Маючи джерело струму (батарейку) та два шматки фольги, одинадцятикласники(Олександр Ващук) запалили сухі соломинки та свічку.
“Липкі кульки” ( 6 класи – Олександр Ващук) продемонстрували силу дії заряджених кульок. Діти наелектризували кульки, потерши їх об волосся, потім обережно піднесли до стелі і вони наче поприлипали до неї.
Під час вивчення дії електричного струму на уроці фізики у 8 класі, провели досліди:
· Теплової дії струму (нагрівання провідника);
· Світлової дії струму (світіння світлодіода);
· Хімічної дії струму (електроліз речовини);
· Магнітної дії струму (набуття магнітних властивостей);
Механічної дії струму (перетворення електричної енергії в механічну)
Дія електричного струму ( 8 клас – Олександр Ващук).
Живе спілкування, цікаві ідеї, обмін досвідом штовхали й мотивували на нові звершення. Думали та майстрували під час перерв і в позаурочний час і з учителем, і з однокласниками… з усіма й усюди! НАВКОЛО було НАУКОВО! І все У НАС БУЛО STEM!
+27
0